تحلیل بازار روز شنبه 21 مرداد

تحلیل بازار روز شنبه 21 مرداد

  

1- روز چهارشنبه بازار به رد مصوبه نرخ خوراک و سوخت توسط هیات تطبیق تقریبا واکنش مثبتی نشان نداد. به زعم بسیاری این اشکال توسط دولت با تغییرات جزئی همراه خواهد بود و عملا تغییر خاصی در نرخ ها اتفاق نخواهد افتاد. برخی دیگر از فعالین هم اینقدر رفت و برگشت مصوبات را دیده اند که ترجیح می دهند تا قطعی شدن اتفاقات بیرون از گود تماشاگر باشند.

2- افزایش قیمت نفت و کرک اسپرد فرآورده ها نکته مثبت بازارهای جهانی در این روزهاست که می تواند محرک این صنعت در بازار باشد. کمبود عرضه، افزایش تقاضا به همراه انتقال نیروهای روس به مرزهای  آمریکا وضعیت خوبی را در این کامودیتی رقم زده است. اگرچه بخشی از صعود می تواند با افزایش داده های تورمی که روز چهارشنبه منتشر شد و احتمال شرایط انقباضی آمریکا را افزایش داد، خنثی شود اما بالانس عرضه و تقاضا کماکان روزهای خوبی را برای فرآورده های نفتی رقم زده است.

3- آزاد شدن طلب ایران از کره جنوبی طبیعتا دلار را در مسیر کاهشی قرار داد. معاملات شبانه و قیمت تتر دلار 48600 را در روزهای تعطیل پرایس کرده است که کاهش 1.7% را نسبت به انتهای معاملات چهارشنبه داشته است. باید دید با بازگشایی بازار دلار پس از تعطیلات دلار با کاهش جدی تری همراه خواهد بود یا خیر.  طبیعی است خریداران تا مشخص شدن روند و قیمت دلار دست به عصاتر عمل کنند.


نبود خریدار، ارزش معاملات پایین به همراه بی اعتمادی نشان داده است که بازار به خبرهای منفی وزن بیشتری می دهد تا خبرهای مثبت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد